Diese Website verwendet Cookies, um Dein Surferlebnis zu verbessern. Durch die weitere Nutzung der Website stimmst Du der Verwendung von Cookies zu.   Erfahre mehr.
Zustimmen
BDesvignes

ARRIS SURFboard SB6183

Can I use this modem? ARRIS SURFboard SB6183. I have a connectbox which can't be put into bridgemode. I was advised to get a fritzbox 6490, but I would rather get the ARRIS SURFboard SB6183. I don't need phone service so that doesn't matter to me. I just need to know if this modem would be allowed on the network.
Speichern Abbrechen
Konnte dir geholfen werden?
  • Ja
4 Kommentare
2016-12-30T09:54:58Z
  • Freitag, 30.12.2016 um 10:54 Uhr
It seems, it is only DOCSIS3. You need Euro-Docsis3.
Be carefull: if you have IPv6/DS-Lite modem AND router needs to work with it.
2016-12-30T10:11:49Z
  • Freitag, 30.12.2016 um 11:11 Uhr
Thank you. I didn't know euro docsis differed. Is there a list of compatible modems? I can't seem to find one. Is the fritzbox 6490 the best modem I can get then? They are so expensive.
2016-12-30T12:17:26Z
  • Freitag, 30.12.2016 um 13:17 Uhr
Another guy (Daniel) made a list. I think he will give you the link today.
Situation with pure modems in germany is very bad. I've heard of some customers, which buyed a hitron on us market or similar.
If it is only a problem of Price you may rent a 6490:
http://www.routermiete.de/

Dateianhänge
    😄